Užitková vozidla se od osobních automobilů liší zejména tím, že jsou konstruována ke zvláštnímu účelu. Jejich specializace se obvykle týká přepravy různého zboží nebo ježdění obzvláště náročným prostředím. A protože větší přepravovaný náklad či náročnější terén kladou i vyšší nároky na brzdy, je právě jejich volba velmi důležitá. V následujícím textu se tedy podíváme na to, jaký typ brzd se pro podobná vozidla vyplatí a jaké jsou klady a zápory jednotlivých druhů. |
|
 "Jsem tu vlastně gastarbeiter", poznamenal Piëch nedávno v rozhovoru pro německý časopis Der Spiegel. Tento nejbohatší občan Rakouska z postu předsedy dozorčí rady a akcionáře kontroluje největšího evropského automobilového výrobce, koncern VW, produkujícího vozy po celém světě. Piëch se narodil rok před založením VW (KdF). |
 Těžko se najde jiný designer, který formoval tvary u dvou německých prémiových značek a mezi tím ještě stihl navrhnout design ikony mezi rychlovlaky. Výrazná osobnost, která dosáhla do atmosférických výšin jako Pininfarina, Frua nebo Giugiaro… |
 Nedávno jsem dostal otázku, proč jsem měl takovou fobii ze stodvacítek a nutil jsem spolužáky parkovat za rohem, protože jsem se styděl, když s tím za mnou někdo z nich přijel. Důvodem této podvědomé averze je zašlapaný projekt 720, místo kterého se zaostalá řada 105/120 produkovala… |
Pouhých 7380 kusů největšího německého automobilového motoru vyráběného sériově bylo instalováno do sedanů řady W116. Přesně tolik vzniklo modelů s dnes uctívaným označením 450SEL 6.9. Vůz v základní ceně 70 až 80 tisíc marek tvořil strop v nabídce „běžných“ automobilů nejenom u Stuttgartského výrobce.
|
Co je třeba vědět o brzdovém kotouči Brembo R: 230 mm? |
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>
|
Strana 3 z 6 |