V polovině roku 1960 již měla společnost Daimler-Benz AG za sebou bohaté zkušenosti s vývojem motorů s rotačním pístem. Wankelův motor byl brán jako možná alternativa k tradičním pístovým spalovacím motorům. Zastáncem netradičního agregátu byl Wolf-Dieter Bensinger, vedoucí vývoje spalovacích motorů. Mercedes-Benz tyto agregáty intenzivně testoval v celé řadě vozidel. Nejznámějším z nich je zkušební prototyp C 111 z roku 1969 původně s tři-rotorovým a později se čtyř-rotorovým provedením pohonné jednotky. |
|
Charismatický průmyslník a hlavní akcionář společnosti FIAT byl nejbohatším mužem v moderních italských dějinách, ale hlavně symbolem kapitalismu během druhé poloviny 20. Století. L'Avvocato (právník), jak se mu přezdívalo, byl považován za skutečného krále Itálie. V zemi, kde většina veřejných činitelů převážně mluvila, byl vnímán Agnelli jako muž činu. |
Vážení návštěvníci, jménem všech webmasterů i redakatorů buďte vítáni na veřejném Fóru E500 !
Nenechte se zmást zdánlivě jednoznačným názvem "E500". Ano máme to auto rádi, ale není to zdaleka celý svět. Je tu spousta jiných krásných aut a spousta jiných, zajímavých příběhů, zdaleka ne jen o automobilech. Stojí za to, něco se o nich dozvědět. Uznáváme vkus a názor druhého a vážíme si každého zajímavého podnětu, který můžete vy, jako nový člen fóru přinést. |
Je s podivem, jakou roli hraje náhoda i v těch nejkonzervativnějších odvětvích automobilového průmyslu. Ferrucio Lamborghini měl vždycky svojí hlavu a dokázal se prosadit v segmentu, kde dle slov jeho největšího konkurenta z Maranella nebylo nikdy místo pro výrobce traktorů. Opak byl pravdou a právě odlišný přístup umožnil existenci jedinečných vozů, které se navždy zapsaly do automobilové historie. |
Ano, dle titulku jsem zbloudil o třídu níže než se v sérii článků věnované výkonným dieselům zatím pohybujeme. Je to výjimka, ale nebudete litovat, ve třídě C se objevil s modelem C 30 CDI AMG opravdu zajímavý a výkonný, s jednoznačným zaměřením na výkon kompletně přepracovaný, vznětový agregát. Na celé 3 litry zdvihového objemu převrtaný motor OM612 DE 30LA tvořil špičku u Céčka řady W203. A tento motor opravdu stál za to! |
Druhý historicky významný krok na cestě za vyšším výkonem vznětového motoru v osobních automobilech znamenalo přeplňování. U značky mercedes si první ostruhy odbyli konstruktéři na motorech lehkých a středních nákladních vozidel již koncem padesátých let. Tehdejší turbodmychadla pro malý 5,7L naftový motor se často sotva dožila intervalu výměny oleje. Ještě počátkem let sedmdesátých nebyly výsledky u malých turbodmychadel zcela přesvědčivé. Označení „Turbo“ začalo zdobit nejdříve dálkové kamiony, ale již o 10 let i osobní automobily. |
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>
|
Strana 4 z 6 |