Já jsem hlavně s E500 narazil vždycky na problém s neznalostí jeho problémů. Není to zrovna auto, kterých by tu v ČR byly mraky a má svoje vrtochy, které může řešit jednoduše opravdu někdo, kdo o tom něco ví. Takových lidí je tu prostě málo a ve značkových servisech se prakticky nevyskytují. Drtivá většina lidí, co u nás Mercedesy dělají "celý život", má zkušenost hlavně s naftovými motorizacemi, které jsou v naší zemi nejoblíbenější, protože "za totálu" to holt jezdilo zadarmo (bloky atd.). Když jsem měl ještě W126 500SE, tak jsem opravdu dlouhou hledal člověka, který si poradí s K nebo KE-Jetronic, ale LH je zase jiná liga takže jsem zase na začátku a u 500E/E500 to bohužel není konec, protože menší motory ve W124 jsou na tom jinak a M119 se v karoseriích W129, W210 a W140 opravdu chovají odlišně. Chtěl bych jednou najít někoho, komu budu moci dát bez starostí auto na běžný servis i na rozsáhlejší opravy. Dosud se to nepovedlo, takže tam něco a jinde zase něco jiného
Komplexní službu od člověka, který se k takovému autu bude chovat způsobem, jaký si zaslouží, bych opravdu uvítal nebo se jednou pořádně naštvu a pořídím si to vybavení sám
Největší peckou v autorizovaných servisech v naší zemi byl pro mě asi přístup
Na Chodově jsem dával klíče šéfovi servisu a stejně se k tomu chovali jako k povlu. Když jsem jim řekl, že s tím chci po té opravě vyrazit do Rakouska na Grossglockner a že bych byl rád, kdyby to celé prošli, tak mi po zaplacení faktury na dost peněz s úsměvem předali klíče a já den na to skončil v Kaplicích díky zdechlému alternátoru. Naštěstí se tam našel místní autoelektrikář, který mi během několika hodin dobil baterii a já se dostal alespoň do Budějic, kde mě Joe poskytl azyl a podporu s řešením problému. E500 je docela elekrárna, takže to dobití i přes vypnutá světla, ventilaci, radia a sporadického brždění stačilo jen tak tak a jsem moc rád, že to tehdy vyšlo
V M3000 mám velice dobrou zkušenost s přijímacími techniky, kteří jsou velice slušní a obětaví, ale bohužel se musí opřít o tamní servis, který jim zřejmě dělá z práce peklo. Jednou jsem měl tu čest na vlastní uši slyšet rozhovor přijímacího technika a pracovníka servisu, protože jsem prostě vydržel na telefonu. Příjímací technik mi chtěl pomoci a tak se šel zeptat, co s autem aktuálně je. Servisák prohlašoval něco v tom duchu, že oni přece jen vyměňují a když to budu chtít opravit, tak si mám zajet někam, kde se s tím chce někdo "srát". Oni na to údajně nemají čas ani chuť. Když si mě přijímací technik vzal zpět k telefonu, tak jsem mu jen řekl, že mu opravdu nezávidím jeho spolupracovníky, situaci chápu a auto si další den odvezu. Ten milý a strašně slušný pán mi druhý den dopoledne zavolal, že mu to nedalo a ještě jednou to moje auto jel projet a problém se zapalováním se ani po 45 minutách neprojevil. Byl jsem na jednu stranu rád, že to jezdí, ale příčinu mi objasnil až místní Jack_320E. Toho pána z M3000 si opravdu vážím, protože svou práci dělá skvěle, ale těm hochům z tamního servisu nechám opravdu vyměnit maximálně olej a filtry