Ahoj všem,
potýkám se s problémem se seřízením geometrie na zadní ose u W211 200CDI.
Od doby, kdy jsem auto snížil nižšíma pružinama (FK automotive), není mi nikdo schopen seřídit geometrii na zadní ose.
Příběh začal tak, že po přehození pružin se série na sportovní mi můj olejoměnič udělal geometrii a auto předal s tím, že udělal jen předek, že vzadu "to nejde". Což jsem zprvu pochopil, "jako že se to tam asi teda nešteluje" a je to tak, jak to má být. Až později jsem pochopil, že neuměl povolit a seřídit jakési zarostlé štelovací šrouby geometrie, nemohl se k nim dostat, nebo se mu nechtělo se s tím párat...
Nevěnoval jsem tomu pozornost, ale auto začalo žrát zadní gumy, a to tak, že vydrží asi polovinu života - cca 15tkm nehledě na značce. Ke konci životnosti je vždy evidentní, že se víc sjíždí středy - kola dělaj vzadu "áčka". Nicméně to sjíždění možná nebude jen áčkovým náklonem. Nevím - nerozumím geometrii.
Další pokračování tedy bylo, že jsem šel teď v Maku na laserovou geometrii, že to jako pánové vyřeší. Opět jsem zaplatil litr za vytisknutí A4 s grafem, která je v červených číslech (což v maku byla vždy u všech aut, z kterýma jsem laserovku absolvoval, dokonce i předek, kde gumy vydrží optimálních 40-50tkm), nicméně mi po půl hodině štelování přišli říci, že je to jako těma pružinama, že to vzadu neumí povolit, že se tam nedostane, ať si zajedu někam do servisu, ža asi budou muset sundat ramena aby se tam dostali apod. Bla bla bla, prostě že "to nejde"...
Třetí level, kdy už jsem odmítal platit další litr za změření byla konzultace po telefonu s dohozeným pánem v Mercedesu (Stodůlky), který mi řekl, že se zarostlými šrouby si jistě poradí, ale problém jsou asi pružiny, které nejsou originál MB, že změření geo u nich stojí 5k a seřízení do OK by možná vyřešily jakési geo podložky, ale že není jistota, jestli to pak bude vyřešené, nejlépe prý celý sportovní podvozek za 20-30k. Což vzhledem k dnešní hodnotě auta je nesmysl. Nicméně auto je miláček, nechce se mi ho v blízkém budoucnu prodávat a tak bych to rád měl ťipťop.
Když o tom s někým od aut mluvím, tak mi doporučuje to neřešit a kupovat prostě na zadek každých 15tkm nové pneu středního segmentu (cca 6-7k za 2ks 265/35/18), což mě točí, protože přezutí s každým olejem je docela tragické.
Stále ale trochu doufám, že by se mohl najít někdo, kdo by si se šroubama poradil a sešteloval to do správna, bez keců a vymýšlení nesmyslů, aby se vyhnul práci. Protože jinak budu prostě muset dál měnit zadní kola s každým olejem, nebo to dám na původní pružiny a bude to na těch 18 šíleně nakoplý - nehledě na to, že nevím, jestli se tím vůbec životnost zadních gum vyřeší.
Uvítám jakékoliv Vaše názory nebo tipy. Předem díky