Nemyslím si, že výroba Octavie je neporovnatelná s výrobou SLS, protože auta se vyrábějí všude stejně, jen někde vynechávají někdteré operace. Například konzervaci dutin u Kia Ceed/Hyundai i30, protože mají záruku na celé auto 7 let místo 12 let na karoserii, jak je u konkurence, která tu konzervaci díky tomu dělat musí, obvyklé.
Ještě jsem se dočetl, že Magna-Steyr dodává okovanou karoserii a lak i konečná montáž je prováděna v Sindelfingenu, což musel z hlediska optimálního výrobního konceptu navrhovat opravdový idiot nebo zapůsobil tlak německých odborářů. Dost mi to z hlediska nákladů připomíná 18 dní na cestě přes Stuttgart u milované 500E/E500
Co se týká té gumové paličky, tak bych si nedělal nějaké velké iluze. Já jsem přestavoval montážní a předmontážní linku na Audi Q7 v Bratislavě a pak jsem měl 4 roky na starosti koncepční plánování výroby ve Škodovce a můžu říci, že to slícování palicí (zavírání zadních dveří přes násadu atd...) je naprosto normální všude. Spolužák byl na praxi u Bentley a na konci montážní linky se to každému Arnage nebo Brooklands stávalo naprosto běžně