Vývoj probíhal od roku 1973 ve Skunk Works, první předprototyp (Have Blue demonstrátor) vzlétl v roce 1977 a první prototyp FSD-1 (později přeznačený na YF-117A) 18. června 1981. Po následujících čtyřech prototypech byl 20. dubna 1982 zalétán první sériový stroj. Ten však byl kvůli špatnému zapojení ocasních ploch zničen již při prvním letu. Roku 1983 byly první stroje zařazeny do výzbroje. United States Air Force až do 10. listopadu 1988 popírala existenci tohoto stroje. Teprve 21. dubna 1990 byl na základně Nellis představen veřejnosti.
Letoun F-117 se od následujících letounů USAF využívajících
technologii Stealth, např. B-2 a F-22, vizuálně odlišuje především ostrými lomenými tvary. Ty nejsou žádným prvkem technologie Stealth, jak se část odborné veřejnosti v době utajování domnívala, ale důsledkem nedokonalosti počítačů a programů, jež měli projektanti v 70. letech k dispozici, které tehdy prostě nedokázaly model letadla oblejších tvarů spočítat.
V roce 2006 bylo rozhodnuto o postupném vyřazování tohoto letadla z výzbroje v následujících letech. Ke konci tohoto roku byly rozpuštěny letky určené k výcviku a k určení operačního nasazení F-117. 12. března 2007 bylo přelétnuto prvních 6 kusů na základnu Tonopah ve státě Nevada k dlouhodobému uskladnění.
Letouny F-117 neprojdou klasickým procesem likvidace z důvodu utajení některých konstrukčních částí a použitých technologií. Proces ukončení provozu F-117 má být dokončen podle stávajícího plánu do října roku 2008.
Dvě vnitřní pumovnice s jedním úchytným bodem (celkem tedy 2 zbraně). F-117 může nést tyto zbraně:
Pumy: průrazné BLU-109, laserem naváděné GBU-10 Paveway II, laserem naváděné GBU-27,
nukleární B61 Střely: AGM-65 Maverick vzduch-země, AGM-88 HARM vzduch-země
http://cs.wikipedia.org/wiki/F-117