Ahoj jsem tu na fóru nový. Mé auto už je tu známé. Jedná se o bornitovou 500E.
Vím, že mě mnozí máte za "bazarníka s naleštěným šrotem" ale chtěl bych to uvést na pravou míru.
Auto jsem dovezl v mých 19ti letech, kdy jsem začínal s podnikáním. Moc jsem o těchto autech nevěděl a proto jsem měl na fórech neustále informační výpadky a víceméně jsem se dost ztrapňoval. Přesto všechno jsem auto prodal do Prahy pánovi, který měl těchto "youngtimerů" více. Situace se uklidnila a já začal sbírat zkušenosti - jednak v oblasti nákupu a prodeje, ale hlavně také v náročnosti servisu "youngtimerů" Před rokem jsem se začal ohlížet po další .036 a mohu říct, že jsem jich viděl hodně a to v rozmezí 10 - 12 0000EUR a nic se historií ani stavem nedalo srovnat s autem, které jsem v 19ti za 10 000EUR prodal do Prahy. Mé servisní zkušenosti věděli, že ať je "pohádka" k autu sebelepší, stejně 20 let staré auto bude potřebovat vše přetěsnit a vyměnit. Zažil jsem to již na 850ci kde jsme postupně do vozu nainvestovali přes 6000eur za spotřební materiál, aby auto nesáklo a jelo jak má - o elektrice ani nemluvě!
Shoda náhod mě přivedla zpět k mému bornitu! Majitel již na začátku bornita přenechal svému 80ti letému otci a ten s ním za 4 roky najel cca 20 000km. S majitelem jsem byl stále v kontaktu, protože jsem mu dovezl ještě několik dalších vozů. Při jednom našem telefonátu, jsem si mu postěžoval, že nelze sehnat odpovídající .036 za rozumné peníze a drahou kupovat nemá smysl, když ji stejně vše vyměním, protože pohádkám nevěřím. Majitel mi odvětil, že otec je již starý - auto užívá minimálně a že on už má aut dost. A tak po vzájemné dohodě bornit přijel zpět domů!
Auto jsem si převzal témeř ve stejném stavu jak přijelo z německa. Zprvu jsem ho zkusil i nabídnout, ale vzhledem k českému trhu to nemá smysl.
Proto před zimou, jsem se rozhodl auto oservisovat a na léto ho normálně obout!
Inspiroval jsem se v zahraničí a sehnal jsem originální kola Carlsson R18 za 1 000EUR a také originální kola z 500E R16 za 600EUR
Poté jsem začal servisovat a z kasičky to začalo mizet !
- olej v motoru
- olej řízení
- olej v převodovce
- napínací kladka a řemen
- svíčky
- zapalovací kabely
- víčka a palce rozdělovačů + na zkušenost Honzi jsem vyměnil i ty zadní deklíky
- uložení pomocné páky řízení
- tyč řízení + tlumič
- brzdy komplet
- uložení stabilizátorů
- benzínové pumpy + filtr
- vzduchový filtr
- baterie
- nyní přetěsňujeme
Když to k dnešnímu dni podtrhnu a sečtu, běžná údržba včetně kol mě stála jako malý osobní automobil
Důležité je, že nejsem překvapen. Doufám, že se na mě už nezlobíte a že nepovažujete "bornit" za šrot z bazaru a že se budem moci potkat někde na srazu případně si předat cenné informace.