od Honza v 12 dub 2009 12:50
Omlouvám se, že jsem se k reakci dopracoval až teď, ale momentálí situace v naší firmě mě nutí přijmout rázná nápravná opatření.
Každopádně tě tu vítám a jsem rád, že řady fandů těchto úžasných aut se rošiřují, protože dokážou člověku nabídnout unikátní pocit při jejich řízení.
V první řadě si člověk musí uvědomit, že si pořizuje unikátní auto, které má provozní náklady kultovního vozu, který si ve své době pořizovali lidé místo nových S-Klasse nebo Porsche 911.
Díly jsou dostupné, ale možnost náhradních dílů z druhovýroby není srovanatelná s běžnými modely W124, takže se člověk chtě nechtě musí vydat pro originály k Mercedesu nebo k jeho prvovýrobcům.
Co se týče spotřebních prvků, tak toho toto auto s "normální" W124 moc společného nemá, ale většina použitých dílů je převzata z R129. Je protřeba dávat velký pozor na modelové roky a u každého dílu kontrolovat jeho použitelnost pro danné auto podle VIN.
Největší bolestí tohoto vozu je díky jeho stáří na svou dobu revoluční elektronika a elektorinstalace. Velký motor v malém prostoru topí daleko víc a některé řídící jednotky a kabeláž nemají doživotní trvanlivost.
Naprostou nutností je koupit auto s průkaznou servisní historií a původem, protože i na autech s nízkým nájezdem přichází čas, kdy je potřeba některé nákladnější díly vyměnit.
Mám E500 čtvrtým rokem a pořídil jsem auto z roku 1994, které bylo největší část svého života provozováno majitelem zastoupení Mercedesu, takže servis tomu odpovídal. I přes to jsem už na autě měnil spoustu dílů, protože čas člověk prostě nezastaví.
Z provedených oprav budu jmenovat revizi niva bez výměny tlumicích jednotek (25.000), váhu vzduchu a revizi zapalování (50.000), revizi chladicího systému (15.000), přetěsnění převodovky (10.000) a výměna horního kabelového svazku motoru (15.000). Nepočítám spotřební materiál a pravidelné výměny svíček, náplní a filtrů (14.000) každých 10.000km.
S autem jsem do minulého roku normálně jezdil, jen zimu jsem mu odepřel, protože to si prostě nezaslouží.
V současné době mám opět problém se zapalováním, takže jsem pořídil nové cívky (7.000) a doufám, že na vině nebude hlavní řídicí jednotka zaplalování, která patří k nejdražším dílům celého vozu (40-90.000). Dále mě čeká výměna uložení motoru a převodovky (15.000) a možná příjde čas i na výměnu tandemové pumpy niva a serva (40-60.000) a repase automatické převodovky (40.000).
Auto má najeto 230.000km a doufám, že mi ještě nějakou dobu bude sloužit. Dlouhodobá průměrná spotřeba bez zimního provozu je akceptovatelných 13.5L/100km.
Když bych si měl auto kupovat v současné době, tak bych počítal s pořizovacími náklady 10-15.000 € a určitě bych chtěl auto v originálním stavu od prvního majitele se zdokumentovanou servisní historií a nájezdem kolem 150.000km, protože bych si chtěl ušetřit starosti, které by mohli několikrát přesáhnout kupní cenu levnějšího, ale méně zachovalého auta.