od havlis v 10 čer 2013 16:26
Přináším více informací ke slovenské 500E ala E500. Jel jsem se na něj podívat 400km daleko s vlekem a penězi.
Podle prvních informací se jednalo o rok 92 nikoliv 94. Majitel mi sdělil, že má najeto: 538 000km, ale že jsou to dálniční kilometry a vozidlo bylo pravidelně servisované v MB. Sám jsem nevěděl co s ním, ale při nejhorším na díly by se hodil. Tak jsem vyrazil za velkou neznámou.
Po příjezdu jsem si všiml absenece spolujezdcova Airbagu, typového čísla pro přihlášení, servisní knížka do 288 000km a jediná faktura ve 411 000km - nové svíčky - dále nic!!! Poté si nešlo nevšimnout velmi špatného stavu karoserie, která byla na typických místech zkorodovaná, přitom se majitel dušoval, že je bez kapky koroze - vzhledem k ceně jsem to bral s rezervou, ale skutečnost byla opravdu hrozná a majitel to bere, že co je zastříklé sprejem je opravené. Pak měla přijít velká chvíle sametového chodu motoru - který když konečně chytil tak šel na 4 pak 6 a v 5000 ot/min se chytlo všech 8. Přitom jsem se pána několikrát ptal zda funguje alespoň motor - prý samet ! Při testovací jízdě - vymlácené tlumiče, zkorodované brzdy. převodovka nemohla řadit, protože motor šel nepravidelně. Interiér silně znečištěn - díra v sedačce. Ani kola za to nestála - nabouraná - osekaná. Jediné co na autě bylo dobré byl výfuk!
Před výjezdem jsem se dohodl na kupní ceně 3 800 EUR na místě jsem to zhodnotil, že vzhledem k vlastním zkušenostem bych musel celé auto od šroubku zrenovovat, ale ani tak s historií na TÜV a 538 000km by bylo těžko prodejné. Proto jsem přišel k variantě B abych nejel s prázdnou, že ji přivezu alespoň na díly. Nabídl jsem 2 500 EUR pán se rozčílil a já jel v poklidu X5 a prázdným platem domu !