Home
Welcome to the Frontpage
Lamborghini Espada PDF Tisk

Je s podivem, jakou roli hraje náhoda i v těch nejkonzervativnějších odvětvích automobilového průmyslu. Ferrucio Lamborghini měl vždycky svojí hlavu a dokázal se prosadit v segmentu, kde dle slov jeho největšího konkurenta z Maranella nebylo nikdy místo pro výrobce traktorů. Opak byl pravdou a právě odlišný přístup umožnil existenci jedinečných vozů, které se navždy zapsaly do automobilové historie.

 
AMG C30 CDI PDF Tisk

Ano, dle titulku jsem zbloudil o třídu níže než se v sérii článků věnované výkonným dieselům zatím pohybujeme. Je to výjimka, ale nebudete litovat, ve třídě C se objevil s modelem C 30 CDI AMG opravdu zajímavý a výkonný, s jednoznačným zaměřením na výkon kompletně přepracovaný, vznětový agregát. Na celé 3 litry zdvihového objemu převrtaný motor OM612 DE 30LA tvořil špičku u Céčka řady W203. A tento motor opravdu stál za to!

 

 
Turbodiesel PDF Tisk

Druhý historicky významný krok na cestě za vyšším výkonem vznětového motoru v osobních automobilech znamenalo přeplňování. U značky mercedes si první ostruhy odbyli konstruktéři na motorech lehkých a středních nákladních vozidel již koncem padesátých let. Tehdejší turbodmychadla pro malý 5,7L naftový motor se často sotva dožila intervalu výměny oleje. Ještě počátkem let sedmdesátých nebyly výsledky u malých turbodmychadel zcela přesvědčivé. Označení „Turbo“ začalo zdobit nejdříve dálkové kamiony, ale již o 10 let i osobní automobily. 

 
240D 3.0 PDF Tisk

W115 driveDnes si asi někteří z Vás ťukají na čelo. Od roku 1936 si vznětovým motorem poháněné cestovní automobily Mercedes-Benz získali vynikající jméno ale vždy jako taxík nebo pracovní vůz úspěšného živnostníka či vyššího úředníka kladoucího důraz na náklady. I v roce 1974, kdy poprvé zaburácely pod kapotou vznětových modelů Mercedes-Benz více čtyři válce, se hodně lidí podivovalo. A proč víceválcový dieselův motor a proč válců zrovna pět? Pojďme se podívat na cestu, kterou před více než 35ti let nastoupily výkonné diesely od mercedesu. 

 
Fiat 130 PDF Tisk
Přelom šedesátých a sedmdesátých let minulého století byl pro FIAT obdobím velkého vzrůstu. Převzal již téměř všechny malé automobilky apeninského poloostrova, v roce 69 pak i hrdou Lancii. Z výrobních linek v tomto období sjížděly mimořádně prodejně úspěšné modely 500, 850, 124, 125 ve všech možných karosářských verzích. Jako pomyslný vrchol však FIATu stále unikal svět luxusních limuzín, jimž hospodářský růst šedesátých let mimořádně přál. 
 
Isdera PDF Tisk
Hlavní postavou této inženýrské kanceláře byl Eberhard Schulz, který se v šedesátých letech podílel na vývoji prototypů C-111 firmy Daimler-Benz s rotačními wanklovými motory a křídlovými dveřmi. K sériové výrobě těchto velmi osobitých supersportů však nedošlo a Daimler-Benz ve vývoji automobilů této kategorie dál nepokračoval, což vedlo Eberharda Schulze k přijetí pracovní nabídky firmy Porsche, která v roce 1971 hledala schopné inženýry pro vývoj modelu 930 Turbo.
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>

Strana 4 z 6

Hlasování

Pro tchýni je do průsmyku Stélvio ideální:
 

Valid XHTML and CSS.